Зібравши за 5 з половиною років інформації про понад 14 тисяч листівок української Діаспори, які внесені у "Електронний Каталог Української Діаспорної Листівки", можна провести певний аналіз того, як відображено у "Каталозі..." святкування українцями за межами України свята Христового Воскресіння.
Було випущено в Діаспорі 1526 листівок, які були присвячені Великоднім святам.
По різновидностях випуску великодних листівок серед видавництв Діаспори:
- видавництво "Сурма", м. Нью-Йорк - 109 листівок,
- Пластові видавництва - 99 листівок, із них Пластове Видавництво "Молоде Життя"- 68 листівок.
- видавництво "Фортуна"- 95 листівок.
Якщо брати до уваги, твори яких митців найчастіше використовувалися при друкуванні великодніх листівок, то:
- Едвард Козак (ЕКО)- 42 листівки,
- Микола Анастазієвський - 34 листівки,
- Оксана Мошинська - 22 листівки,
- о. Антохій - 21 листівка,
- Мирон Левицький (Лев) та Ярослава Сурмач Міллс (Славка, Ярослава) - по 19 листівок (ФБ; Ihor Pavlishyn).
1960-і рр. Петро Андрусів. Канада. ФБ; Ihor Pavlishyn1960-і рр. Видавництво Т. Барана у Канаді1950-і рр. В. Залуцький.
Листівка «Український Великдень» була друкована у Гон Конґ для видавництва Хвилі Дністра у м. Клівленд, Огайо, США, а продавалася у Канаді. Художниця Ольга Пелих. З архіву Marika Dubyk.
1985 р. Великодня листівка, з картини художника Л. Денисенка, друкована у Канаді. Паска містить традиційну прикрасу, хрест. З архіву Marika Dubyk.
1974 р. Листівка видана пластовим товариством «Молоде Життя». Художник Богдан Божемський. З архіву Marika Dubyk.
1980-і рр. "Прикрашання писанки" художниці Ольги Ткаченко, надрукована в Канаді видавництвом Baran Publishing. На звороті картки написано:
«Писанкарки були не тільки талановитими художницями, а й ворожками, які вміли передрікати дівочу долю. У правій руці майстриня яєць міцно тримала вмочену в розпечений віск кістку, а лівою рукою крутила яйце. назустріч сонцю, звідки за допомогою творчої імпровізації випливали орнаменти та мотиви, навіяні духами, водночас вона шепотіла молитви, у такий спосіб надаючи яйцю магічної сили, а при освяченні разом із пасками (великодні хліби) мала ще більшу цінність».З архіву Marika Dubyk.
Листівка ймовірно кінця 1930-х рр.
Немає коментарів:
Дописати коментар